Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle cursussen/trainingen waarvoor men zich individueel inschrijft.

Een cursist schrijft zich in voor een cursus door het invullen en indienen van een inschrijfformulier via de website van Meeting Needs en verklaart daarmee akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Inschrijvingen worden behandeld op volgorde van binnenkomst.

De inschrijving wordt bevestigd na ontvangst van het inschrijfformulier door het versturen van een e-mail door Meeting Needs naar degene die zich ingeschreven heeft. Indien daar aanleiding toe is wordt eerst geïnformeerd naar de vereiste voorwaarden voor deelname. 

We hanteren een wachtlijst wanneer een training vol is, een cursist kan zich desgewenst opgeven voor de wachtlijst. Wanneer een plaats vrijkomt zullen de cursisten op volgorde van binnenkomst op de wachtlijst benaderd worden. 

Bij onvoldoende aanmeldingen voor een training heeft Meetings Needs altijd het recht een training/cursus te annuleren zonder gehouden te zijn tot vergoeding van schade of kosten. Er zal met de mensen die zich hebben ingeschreven worden overlegd over plaatsing in een cursus op een later tijdstip. 

Ongeveer acht weken voor aanvang van cursus ontvangt de cursist een factuur, die uiterlijk vier weken voor aanvang van de cursus betaald dient te zijn. De factuur wordt naar het privé e-mailadres van de cursist gestuurd, tenzij op het inschrijfformulier anders is aangegeven. De cursist is verantwoordelijk voor tijdige betaling. Indien de werkgever van de cursist de cursuskosten betaalt, zal de cursist ervoor zorgdragen dat de factuur tijdig betaald wordt.

Annulering  
Annuleren kan uitsluitend schriftelijk (per e-mail of brief). Als annuleringsdatum geldt de datum van de uitgaande mail dan wel de datum van de poststempel. Als bewijs van annulering geldt de schriftelijke e-mail als bevestiging van Meeting Needs. De geplande startdatum van de training/cursus geldt als uitgangspunt bij de afhandeling van de annulering. Na inschrijving is men een bedrag van € 50,- aan administratiekosten verschuldigd. Daarna bedragen de annuleringskosten:

● bij annulering binnen acht weken tot 6 weken vóór de cursusstart: 15 %
● zes weken tot vier weken vóór cursusstart: 50% van de cursuskosten
● vier weken vóór cursusstart of later: 100% van de cursuskosten

Wanneer echter een reserve-kandidaten de cursusplaats wil innemen, kan hiervan worden afgeweken. Ook mag men zelf een vervanger aanwijzen, indien deze voldoet aan de voorwaarden voor toelating tot de cursus. In dat geval wordt alleen € 50,- administratiekosten in rekening gebracht. 

Meeting Needs kan bij annulering van deelname aan een cursus bij hoge uitzondering besluiten om het nog verschuldigde cursusgeld te verminderen of kwijt te schelden. Dit kan alleen op grond van zwaarwegende redenen, die uitsluitend de cursist betreffen. Anderen dan de cursist kunnen aan een dergelijke vermindering of kwijtschelding geen enkel recht ontlenen.

Indien overheidsmaatregelen ertoe leiden dat een cursus online moet worden gegeven dan is dat geen reden om de annuleringskosten kwijt te schelden.

Gemiste cursusdagen
Gemiste dagen in een training van 1 of 2 dagen moeten altijd ingehaald worden. Als u dag 1 mist moet de hele cursus overgedaan worden, omdat het volgen van dag 2 niet mogelijk is zonder het bijwonen van dag 1.

Gemiste dagen mogen in overleg met Meetings Needs worden ingehaald tijdens een volgende cursus. Betaling van gemiste lesdag blijft onverminderd verschuldigd. De kosten voor een inhaaldag bedragen € 50.

Meeting Needs kan bij hoge uitzondering besluiten om hierop een uitzondering te maken, maar dat kan alleen op grond van zwaarwegende redenen, die uitsluitend de cursist betreffen. Anderen dan de cursist kunnen aan een dergelijke uitzondering geen enkel recht ontlenen.

Uitval training/cursus
Meeting Needs zal bij uitval van een trainer door overmacht zich tot het uiterste inspannen om adequate vervanging te regelen. Indien dit niet mogelijk blijkt te zijn, zal Meeting Needs zo spoedig mogelijk met een alternatieve lesdatum komen. Dat geldt ook voor uitval van een lesdag door overmacht, bv door extreme weersomstandigheden. In dit geval heeft de cursist geen recht op (schade)vergoeding of vergoeding van (extra) reiskosten. Mocht een cursist verhinderd zijn op de alternatieve datum dan kan hij/zij in overleg met Meeting Needs kosteloos de dag inhalen in een andere cursus.

Algemene voorwaarden betreffende een incompany training
De offertes voor een in- company training van Meeting Needs  zijn acht weken geldig, tenzij in de offerte een andere termijn is gesteld. Na afloop van de termijn kan aan de offerte op generlei wijze enig recht worden ontleend. Meeting Needs  kan niet aan zijn offertes worden gehouden indien de aanvrager van de in- company training redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes of aanbiedingen, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. Door de offerte te tekenen gaat de opdrachtgever akkoord met de algemene voorwaarden.

Ongeveer acht weken voor aanvang van de in- company training ontvangt de organisatie die de offerte getekend heeft een factuur, die uiterlijk twee weken voor aanvang van de in- company training betaald dient te worden. Indien de factuur niet betaald is, gaat de eerste dag van de in-company training niet door en wordt deze zo mogelijk uitgesteld.

Ontbinding en tussentijdse opzegging van de overeenkomst 
Annulering kan alleen schriftelijk (per e-mail of brief). Als annuleringsdatum geldt de datum van de uitgaande mail dan wel de datum van de poststempel. Bij annulering tot tien weken voor aanvang van de opdracht is de Opdrachtgever 50% van de kosten verschuldigd. Bij annuleren binnen tien weken voor aanvang van de opdracht is de Opdrachtgever 100% van de kosten verschuldigd.

Meeting Needs  kan de overeenkomst ontbinden indien: 

● opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt na het sluiten van de overeenkomst; 
● door vertraging aan de zijde van de opdrachtgever niet langer van Meeting Needs kan worden gevergd dat deze de overeenkomst tegen de oorspronkelijk overeengekomen condities zal nakomen; 
● voorafgaand aan de in- company training de opdrachtgever zijn (financiële) verplichtingen jegens Meeting Needs niet is nagekomen.

Betaling en incassokosten 
Betaling dient steeds te geschieden binnen dertig dagen na factuurdatum. De cursist is in verzuim vanaf het verstrijken van de betalingsdatum. Meeting Needs is gerechtigd bij wanbetaling incassokosten in rekening te brengen.

Auteursrecht
Voor alle draaiboeken en overige leermiddelen zijn alle rechten voorbehouden. Niets uit deze uitgaven mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand, of openbaar gemaakt, in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen, of enig andere manier, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Meeting Needs. Voor het overnemen van (een) gedeelte(n) uit deze uitgave in bloemlezingen, readers en andere compilatiewerken (artikel 16 Auteurswet 1912) dient men zich te wenden tot Meeting Needs.

Mondelinge mededelingen van medewerkers van Meeting Needs zijn alleen geldig wanneer deze door Meeting Needs schriftelijk worden bevestigd.

De door Meeting Needs opgeslagen versie van een e-mail geldt als bewijs, behoudens tegenbewijs door de cursist of de organisatie die de offerte getekend heeft. Een door Meeting Needs  elektronisch verzonden bericht wordt geacht te zijn ontvangen door de cursist of de organisatie die de offerte getekend heeft op de dag van verzending, tenzij de cursist of de organisatie die de offerte getekend heeft bewijst dat deze communicatie niet ontvangen is. Voor zover de communicatie niet ontvangen is als gevolg van afleverings- en/of toegankelijkheidsproblemen met betrekking tot de e-mailbox van de cursist of de organisatie die de offerte getekend heeft, komt dit voor risico van de cursist of de organisatie die de offerte getekend heeft.

Aansprakelijkheid
Onze aansprakelijkheid wordt beperkt tot het bedrag dat beroepsaansprakelijkheidsverzekeraars uitkeren. Een kopie exemplaar van de polis is op aanvraag bij ons op te vragen. Nederlands recht is van toepassing.